WTA Bad Homburg - Naomi Osaka houdt Elise Mertens uit kwartfinales

Belgian Elise Mertens (yellow) pictured during a tennis match with Kudermetova against US pair Brantmeier-Hamilton, in the second round of the women's doubles of the 2025 US Open Grand Slam tennis tournament in New York City, USA, Saturday 30 August 2025. BELGA PHOTO TONY BEHAR

De Limburgse verloor in haar tweede ronde van het Japanse zesde reekshoofd Naomi Osaka (WTA 15) in twee sets met twee keer 6-3. Het achtste duel tussen de 30-jarige Mertens en de 28-jarige Osaka duurde een uur en zeven minuten. In de onderlinge confrontaties staat het nu 3-5 in het voordeel van de voormalige nummer een van de wereld, die bij de laatste acht uitkomt tegen de winnares van het Russische onderonsje tussen Ekaterina Alexandrova (WTA 19) en Mirra Andreeva (WTA 5), het tweede reekshoofd.


Vorige week raakte Elise Mertens in Duitsland ook al niet voorbij de tweede ronde van het WTA 500-toernooi in Berlijn.


In het dubbeltoernooi in Bad Homburg werd Magali Kempen eerder dinsdag met de Russin Alexandra Panova meteen uitgeschakeld. Het Belgische-Russische duo ging tegen de Indonesische Aldila Sutjiadi en de Russin Vera Zvonareva met 6-4, 4-6 en 10/8 in de supertiebreak onderuit.

Author
Starcasinotv
Redactie
Bijgewerkt op 23 juni 2026
Deel dit artikel
Footer background