WTA Bad Homburg - Elise Mertens naar tweede ronde tegen Naomi Osaka

Belgian Elise Mertens (yellow) pictured during a tennis match with Kudermetova against US pair Brantmeier-Hamilton, in the second round of the women's doubles of the 2025 US Open Grand Slam tennis tournament in New York City, USA, Saturday 30 August 2025. BELGA PHOTO TONY BEHAR

De Limburgse won in de openingsronde van de Filipijnse Alexandra Eala (WTA 30) in twee sets: 6-3 en 6-3. Het derde onderlinge duel tussen de 30-jarige Mertens en de 21-jarige Eala duurde een uur en 24 minuten. Mertens had ook de twee vorige duels met de Filipijnse gewonnen, eerder dit seizoen op gravel in Madrid (6-2, 6-1) en in 2023 op hardcourt in Monastir (7-5, 6-0).


In de volgende ronde wacht het Japanse zesde reekshoofd Naomi Osaka (WTA 15), die de Poolse Magdalena Frech (WTA 43) met 6-4 en 6-1 uitschakelde. In de onderlinge duels tussen Mertens en de voormalige nummer een van de wereld staat het 3-4 in het voordeel van Osaka.


In het dubbeltoernooi in Bad Homburg vormt Magali Kempen een duo met de Russin Alexandra Panova. Zij openen morgen/dinsdag tegen de Indonesische Aldila Sutjiadi en de Russin Vera Zvonareva.

Author
Starcasinotv
Redactie
Bijgewerkt op 22 juni 2026
Deel dit artikel
Footer background