
WK 2026 - Zeno Debast traint weer "deels mee" met de groep

Debast werkte de voorbije weken individueel aan het herstel. De verdediger liep tijdens het seizoenseinde bij Sporting op training een kwetsuur op aan de aanhechting van het dijbeen. Sindsdien werkte hij geen enkele groepstraining meer af. Vorige week onderging hij in de VS al een eerste MRI-scan, zaterdag volgde een tweede.
"Die MRI was positief, alles gaat zoals gepland en dat is positief. Het gaat goed en ik voel me ook goed. Ik ben blij en dankbaar dat ik er vandaag bij mag zijn. Als speler is het niet makkelijk om de ploeg te zien trainen en zelf elke dag in de gym te zitten, maar ik vat het positief op. Het is leuk om vandaag het terrein op te mogen."
De kwetsuur kwam als een donderslag bij heldere hemel. Onder bondscoach Rudi Garcia was Debast een vaste waarde en sterkhouder achterin geworden bij de Belgen. "Ik blesseerde mij op het einde van de training bij een trap, bij een oefening op stilstaande fases. Vanaf dag 1 hebben we het positief opgevat en zijn we beginnen te werken naar dit moment, naar mijn comeback."



