
WK 2026 - Tribune stort in bij basiskamp van Zweden

De tribune in het Frisco-stadion bij Dallas kwam neer op een zone waar een geïmproviseerde mediaruimte is ingericht. Daar was niemand aanwezig, want het team was op het ogenblik van de instorting niet aan het trainen.
"Ze willen iets afbreken, maar het lijkt erop dat het in de verkeerde richting is gevallen", aldus manager Stefan Pettersson aan de krant Aftonbladet. "Gelukkig is niemand gewond geraakt. Ze zouden iets opgeblazen hebben en daarbij is iets verkeerd gelopen."
Toen het team aankwam voor de training van woensdag, is de schade opgemerkt. Volgens de Zweedse bondscoach Graham Potter veroorzaakte het incident geen hinder voor de voorbereidingen voor de laatste groepswedstrijd op donderdag (lokale tijd) tegen Japan. "We kunnen het hele veld en alle andere faciliteiten gebruiken net zoals eerder", aldus Potter.



