
WK 2026 - Oostenrijkse bondscoach Rangnick zag "goede prestatie" ondanks nederlaag

"We hadden meer kunnen bereiken, maar over het algemeen verliep onze wedstrijd precies zoals we gepland hadden: gedurfd en moedig. Ik had graag wat meer moed gezien in een of twee situaties en misschien wat meer afstandsschoten, wat zeker mogelijk was, vooral in de eerste helft. De manier waarop de 2-0 tot stand kwam met die tegenaanval, was erg frustrerend. Maar al bij al was het een goede prestatie van ons", analyseerde de bondscoach na de wedstrijd.
Ook aanvaller Michael Gregoritsch, die moeilijk tot kansen kwam tegen de Argentijnse achterlinie, baalt van het tweede tegendoelpunt. "We wilden het hard spelen en ons eigen spel spelen. Uiteindelijk ontbrak het ons aan duidelijke kansen. Het doelpunt waarmee de 2-0 kwam, doet een beetje pijn voor ons doelpuntensaldo. Nu moeten we ons herpakken en winnen van Algerije."
Oostenrijk neemt het in de nacht van zaterdag op zondag (4u Belgische tijd) op tegen Algerije op de slotspeeldag van groep J, in het Arrowhead Stadium in Kansas City.



