
Rally van Griekenland - Thierry Neuville zet snelste tijd neer in shakedown

Neuville kondigde na de Rally van Japan, de laatste asfaltrally van het jaar, aan dat hij uitkeek naar de zeven resterende gravelrally's, te beginnen met de Rally van Griekenland. Neuville wilde de lijn van de Rally van Portugal doortrekken en hield woord. Behalve het cassante parcours speelt ook het weer een belangrijke rol de komende dagen.
"Na enkele passages voel ik nu al de hitte, maar ook mijn spieren", pufte Neuville. "Mogelijk was mijn opwarming vanochtend niet goed genoeg want alles voelt nu een beetje pijnlijk aan. Het worden lange dagen met lange verbindingsritten. Ik probeer wakker te blijven en niet in slaap te vallen. In zijn geheel is dit een veeleisende rally, want niet alleen het besturen van de auto, maar ook het werken aan de auto is fysiek erg zwaar. We moeten de auto voorbereiden, aanpassingen doorvoeren, de banden verwisselen en de auto ook voortdurend herstellen, want we zullen hier en daar zeker wat schade oplopen."
Ogier won de rally in 2011. "De enige keer dat ik deze rally kon winnen was de uitvalsbasis ook in Loutraki. Laat ons hopen dat we dat nu kunnen overdoen", zei de Fransman na afloop van de shakedown. "Het is vijftien jaar geleden dat ik hier won, dus je kan moeilijk dingen vergelijken, maar de karakteristieken zijn grotendeels hetzelfde gebleken. Je hebt mooie vloeiende stukken en een mix van zeer ruige ritten met losse keien. Overleven en uit de problemen blijven is de boodschap."
Donderdagavond wordt de eerste klassementsrit gereden.



